Tuesday, January 29, 2013

Top 5 Timed Wait Events


SQL: (11.1 db required, min)

set feedback off
set verify off
col dbid new_value v_dbid
col min_snap new_value v_min_snap
col max_snap new_value v_max_snap
set termout off
select (select dbid from v$database) dbid,1,min(dhs.snap_id) min_snap, max(dhs.snap_id) max_snap
  from dba_hist_snapshot dhs
 where dhs.end_interval_time >= to_date(sysdate - 1)
   and dhs.instance_number = 1
 group by dbid
/
set termout on
set heading off
--select output from table(DBMS_WORKLOAD_REPOSITORY.awr_report_text (&v_dbid,1,&v_min_snap,&v_max_snap))
WITH aa AS
(SELECT output, ROWNUM r
FROM table(DBMS_WORKLOAD_REPOSITORY.awr_report_text (&v_dbid, 1, &v_min_snap, &v_max_snap)))
SELECT output top_five
FROM aa, (SELECT r FROM aa
WHERE output LIKE 'Top 5 Timed Foreground Events%') bb
WHERE aa.r BETWEEN bb.r AND bb.r + 10
order by bb.r
/
set heading on
prompt
prompt
exit
/

Sample Output:
Top 5 Timed Foreground Events
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                                           Avg
                                                          wait   % DB
Event                                 Waits     Time(s)   (ms)   time Wait Class
------------------------------ ------------ ----------- ------ ------ ----------
log file sync                    15,848,089     144,008      9   30.0 Commit
DB CPU                                          122,035          25.5
direct path read                    600,016     111,336    186   23.2 User I/O
db file sequential read           4,367,904      32,126      7    6.7 User I/O
enq: TM - contention                     49      18,344 4.E+05    3.8 Applicatio

No comments:

Post a Comment